FAQ

Veelgestelde vragen

FAQ

Veelgestelde vragen

Betaling

Bij MOONY collections kun jij middels de onderstaande betaalmethoden jouw order afronden:

iDEAL
Betaal eenvoudig met iDEAL wanneer jij toeging hebt tot internetbankieren, bij: Rabobank, ING, ABN AMRO, SNS Bank, ASN Bank, KNAB of Triodos Bank.

Klarna
Shop nu en betaal later! Met Klarna kun je tot en met 30 dagen na je bestelling genieten voordat je alles betaalt. Voor het gebruiken van de Klarna betaalmethode brengen wij een toeslag van €1,99 in rekening. Shop zoals het hoort! Moeiteloos, veilig en leuk.

Let op: deze toeslag blijft ook van kracht na een retour, dit vanwege de verwerkingskosten van de factuur. 

Bancontact
Speciaal voor onze Belgische klanten is er de mogelijkheid om te betalen via Bancontact. Eenvoudig, snel en veilig!

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Per bestelling kun je één kortingscode gebruiken.

Soms, het kan voorkomen dat een item weer terug op voorraad komt. Dit is per product verschillend. Doordat wij vaak onze collectie vernieuwen is het niet altijd mogelijk om uitverkochte items opnieuw aan te vullen. Het is natuurlijk wel mogelijk dat iemand een uitverkocht item retour stuurt, dit item komt dan weer op voorraad. Lucky you!

Bestelling

De reden dat jouw bestelling is geannuleerd, is meestal omdat de betaling niet gelukt is. Plaats in dat geval de bestelling opnieuw. Kom je er niet helemaal uit? neem dan contact op met info@moonycollections.nl

Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met info@moonycollections.nl, samen met een vermelding van het probleem en je ordernummer. Wij kijken het dan voor je na en komen binnen 48 uur bij je terug.

Oops, dat is niet helemaal de bedoeling! In dit geval ontvangen wij graag een foto van het beschadigde artikel, zodat wij meteen met jou mee kunnen kijken. De foto mag gestuurd worden naar: info@moonycollections.nl.

Oops, ook dit kan natuurlijk een keer gebeuren maar het is onwijs vervelend, dat begrijpen wij helemaal en daarom kijken we graag meteen met je mee. Stuur een e-mail naar info@moonycollections.nl met daarin jouw ordernummer en een foto van het verkeerde product dat je hebt ontvangen. Wij zullen het daarna voor je oplossen!

Het kan wel eens voorkomen dat de orderbevestiging, of verzendbevestiging in jouw ongewenste mailbox (spam) terecht komt. Check deze daarom eerst even. Niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op zodat we het voor je kunnen checken! Dit kun je doen door een mailtje te sturen naar: info@moonycollections.nl.

Bestelde items kunnen helaas niet worden omgeruild voor een ander item. Het is alleen mogelijk om een item te ruilen voor een andere maat van hetzelfde item mits deze op voorraad is. Wil je toch graag een ander item ontvangen, dan raden we je aan om jouw aankoop retour te sturen. Wanneer jouw retour voldoet aan de voorwaarden, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.

Nee, nadat jij jouw bestelling hebt afgerond, wordt deze zo snel mogelijk gereed gemaakt voor verzending. Indien je item(s) in jouw bestelling niet wenst te ontvangen, raden wij je aan om deze item(s) na ontvangst retour te sturen.

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je binnen 1-2 dagen een verzendbevestiging. Vervolgens krijg je een e-mail van PostNL met daarin de tracking link. Wanneer je op deze link klikt, kun jij jouw pakket volgen. 

Het kan wel eens voorkomen dat door extreme drukte jouw bestelling iets vertraging oploopt. Heb je na 5 werkdagen jouw bestelling nog niet ontvangen? Neem dan contact op met info@moonycollections.nl. Wij zoeken dan zo snel mogelijk voor je uit wat de status is van jouw bestelling.

Nadat je van ons de verzendbevestiging hebt ontvangen, kun je middels de tracking informatie je pakket volgen bij onze bezorgservice. We hebben je pakketje overgedragen aan hen, dus wil je iets wijzigen in de bezorging – neem dan contact op met hun, wij kunnen hier helaas niks meer aan veranderen.

Het e-mailadres van onze klantenservice info@moonycollections.nl . Mocht jouw vraag of klacht niet naar dit e-mailadres verstuurd zijn kan jouw vraag vertraging oplopen.

Verzending

Wij hanteren voor standaard pakketjes binnen Nederland een bedrag van €5,95. Past jouw pakketje door de brievenbus? Dan betaal je €3,95. De verzendkosten bedragen €9,00 voor pakketjes naar België. Voor alle orders boven de €75 geldt dat je kunt profiteren van gratis verzending.

Nadat jij jouw order hebt geplaatst, gaan wij meteen aan de slag. Binnen 1 – 2 werkdagen (maandag – vrijdag) ontvang je van ons de verzendbevestiging. Dit betekend dat wij jou pakketje dan hebben overgedragen aan de bezorgers. Zij zullen jouw pakketje binnen 1 – 2 werkdagen leveren. Vanaf het moment dat jij jouw order hebt geplaatst, kan tot tot 4 werkdagen duren voordat jij jouw pakketje ontvangt. Maar uiteraard doen wij ons best om dit zo snel mogelijk te doen, binnen 2 werkdagen.

Retourneren

Ben jij niet helemaal happy met de items die je hebt besteld? Sorry to hear, maar dat kan gebeuren! Meld je retour dan aan door een e-mail te sturen aan retour@moonycollections.nl. Vermeld daarin je naam, ordernummer en de item(s) die je wenst te retourneren. Middels een reactie op jouw e-mail, sturen we jou dan het retourlabel. De kosten voor deze retourzending zijn voor eigen rekening en zullen verrekend met jouw terugbetaling.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag minus de retourkosten binnen 7 werkdagen terugbetaald.

Voordat jij jouw retour aanmeldt bij ons, controleer eerst of jouw bestelling in aanmerking komt voor retourneren. Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je deze helaas niet retourneren.

  • Item(s) dienen binnen 14 dagen na ontvangst retour bij ons te zijn binnengekomen;
  • De item(s) dienen in originele staat te zijn, ongedragen en moet(en) voorzien zijn van het aangehechte label;
  • Het te retourneren item bevat geen gebruikssporen;
  • Beauty producten, beachwear, lingerie, pantys en accessoires zoals oorbellen, kettingen, make up etc. kunnen vanwege hygiëne niet geretourneerd worden;

Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. Nadat jij jouw retour bij ons hebt aangemeld via de mail, ontvang je een retourlabel. De kosten voor deze retourzending zijn voor eigen rekening en zullen verrekend met jouw terugbetaling.

Belangrijk! Bewaar de Track & Trace-code van jouw retourzending goed. Zonder deze code kunnen wij helaas niets voor je doen, mocht jouw pakketje verloren raken door het bezorgservice.

Retourkosten binnen Nederland bedragen €5,95
Retourkosten vanuit België bedragen €9,25

Het retourlabel dat je van ons ontvangt is van PostNL. Wil jij toch liever jouw retour via een andere bezorgservice versturen? Dit kan zeker, ook deze kosten zijn voor eigen rekening. Vergeet niet om je verzendbewijs te bewaren totdat je van ons je terugbetaling hebt ontvangen. 

Meer informatie over de retourmogelijkheden ontvang je via de e-mail.

Je ontvangt een e-mail van ons zodra wij jouw retour hebben ontvangen. Wanneer wij jouw retour hebben ontvangen, kan het 14 dagen duren voordat deze verwerkt is. Heb je na 14 dagen na de verzending van jouw retour nog geen bericht van ons ontvangen? Neem dan contact op met retour@moonycollections.nl.

Wil jij jouw pakketje retourneren? Stuur ons dan een e-mail en we informeren jou met de retourmogelijkheden, inclusief het adres.

No worries! Het klopt dat er geen retourformulier bij je bestelling zit. Het enige dat je hoeft te doen om je retour aan te melden is, een e-mail te sturen aan retour@moonycollections.nl. Vermeld daarin je naam, ordernummer en de item(s) die je wenst te retourneren. Middels een reactie op jouw e-mail, sturen we jou dan het retouradres. De kosten voor deze retourzending zijn voor eigen rekening. Zonder ons een e-mail te sturen is het verwerken van je retour niet mogelijk. 

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen terugbetaald.

Garantie

De garantie is alleen geldig binnen de garantietermijn en wanneer er sprake is van een gegronde klacht. De klacht is niet gegrond in de volgende gevallen: 

  • Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
  • Water- val of stoot slijtage
  • Het niet opvolgen van de wasvoorschriften
  • Uitzonderlijke slijtage
  • Beschadiging door nalatigheid
  • Op Ateljé geven wij een garantie van 3 maand.

Voor alle artikelen geldt een garantietermijn van 30 dagen. Mocht binnen deze periode een artikel beschadigd zijn of heb je een andere klacht, neem dan contact op met info@moonycollections.nl met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Wij proberen binnen 48 uur een reactie te geven met een passende oplossing.

Ook buiten de garantietermijn kun je met een gegronde klacht nog steeds bij ons terecht. Wanneer je redelijkerwijs mag verwachten dat een artikel langer meegaat dan het geval is, vragen we je direct contact op te nemen met info@moonycollections.nl met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Wij proberen binnen 48 uur een reactie te geven met een passende oplossing.

Staat jouw vraag er niet tussen?